AdatlapÜzenet küldése a téma adminak, címzett: Sanyesz12Tagok listája!Új tag meghívása a témábaSzex- és masszázspartnerek közgazdasági nézetből hozzászólásai
A téma a lányok árképzését, azok költségeit, bevételeit és a szolgáltatásaik iránti keresletet, kínálatot igyekszik körüljárni, mind a nehezebb, mind a jobb időkben.
Hozzászólás írása...
február 5. 15:33:57
Ebben a 2024-es cikkben 180 dollárt írnak.
Lehet ezt csűrni-csavarni, de ez bizony kizsákmányolás.
https:/www.opendemocracy.net/en/beyond-trafficking-and-slavery/the-wage-slaves-of-the-kafala-system/
Lehet ezt csűrni-csavarni, de ez bizony kizsákmányolás.
https:/www.opendemocracy.net/en/beyond-trafficking-and-slavery/the-wage-slaves-of-the-kafala-system/
Attention Required! | Cloudflare LINK
február 5. 15:17:58
Még az is lehet, hogy igaz amit írsz egy 2013-as cikkre hívatkozva.
Viszont elgondolkodtató az a tény, hogy aki elhagyja az országát havi 200-300 USD miatt, milyen kilátástalan lehet az élete a saját országában.
Egyébként 13 év sok idő, azóta a Dubai palma szigeteki ingatlanok már négyszeresen megtérültek.
Viszont elgondolkodtató az a tény, hogy aki elhagyja az országát havi 200-300 USD miatt, milyen kilátástalan lehet az élete a saját országában.
Egyébként 13 év sok idő, azóta a Dubai palma szigeteki ingatlanok már négyszeresen megtérültek.
február 5. 14:36:12
Turistaként mindenki általában a jó oldalát látja az országnak. Az éhbérért dolgozó emberek messze a városoktól munkás szállón élnek, ahová se turisták, se üzletemberek nem fognak menni. Sem a helyiek.
Ami Katarban vagy a szaúdiaknál működik bármelyik európai ország megtudná csinálni, csak Európában még léteznek emberi jogok.
Csak egy példa: az Egyesült Arab Emírségek lakossága 11 százaléka az ország állampolgára az országnak. 89 százaléka külföldi. Kb. 10 százalék jól megfizetett külföldi. 80 százalék meg havi 100-250 dollárért dolgozik. Ami mai árfolyamon 32 ezer forint illetve 80 ezer forint. Lényegében egy indiai aki építi a felhőkarcolót kevesebbet keres, mint amennyi az albán minimálbér. Tény, hogy Dubaiban élhet.
https:/www.hhrjournal.org/2013/08/20/human-rights-and-health-disparities-for-migrant-workers-in-the-uae/
Es akkor itt az európai példa. Ha a 9 milliós Ausztria 80 millió dél-ázsiait dolgoztatna 32000 forintért, akkor az osztrákoknak se kéne dolgozniuk se kellene és épülhetne 100 felhőkarcoló és luxus palota.
Mellesleg nem valószínű, hogy ez a nagy jólét örökké fog az araboknál tartani. Ugyanis nemcsak a szomszédos országokkal, hanem ma már a száudiaknak és az emírségieknek egymással is van konfliktusa. Röviden: mindketten keverik a szart, Jemenben, Szudánban és Szomáliában is ráadásul az egymással ellenséges erőket támogatják. Pl. Szudánban SZA a kormányt. pénzeli és támogatja, míg az Emirátusok a szeparatista erőket.
Forrás: https:/www.dw.com/en/saudi-arabia-uae-tensions-relations-yemen-sudan-middle-east-cold-war/a-75409779
Ami Katarban vagy a szaúdiaknál működik bármelyik európai ország megtudná csinálni, csak Európában még léteznek emberi jogok.
Csak egy példa: az Egyesült Arab Emírségek lakossága 11 százaléka az ország állampolgára az országnak. 89 százaléka külföldi. Kb. 10 százalék jól megfizetett külföldi. 80 százalék meg havi 100-250 dollárért dolgozik. Ami mai árfolyamon 32 ezer forint illetve 80 ezer forint. Lényegében egy indiai aki építi a felhőkarcolót kevesebbet keres, mint amennyi az albán minimálbér. Tény, hogy Dubaiban élhet.
https:/www.hhrjournal.org/2013/08/20/human-rights-and-health-disparities-for-migrant-workers-in-the-uae/
Es akkor itt az európai példa. Ha a 9 milliós Ausztria 80 millió dél-ázsiait dolgoztatna 32000 forintért, akkor az osztrákoknak se kéne dolgozniuk se kellene és épülhetne 100 felhőkarcoló és luxus palota.
Mellesleg nem valószínű, hogy ez a nagy jólét örökké fog az araboknál tartani. Ugyanis nemcsak a szomszédos országokkal, hanem ma már a száudiaknak és az emírségieknek egymással is van konfliktusa. Röviden: mindketten keverik a szart, Jemenben, Szudánban és Szomáliában is ráadásul az egymással ellenséges erőket támogatják. Pl. Szudánban SZA a kormányt. pénzeli és támogatja, míg az Emirátusok a szeparatista erőket.
Forrás: https:/www.dw.com/en/saudi-arabia-uae-tensions-relations-yemen-sudan-middle-east-cold-war/a-75409779
Human rights and health disparities for migrant workers in the UAE – HHR Journal LINK
február 5. 14:11:40
Jó neked.... Mint írod személyes tapasztalataid nyomán alakitsz ki csak véleményt. Erre mondanám, "lakva ismerszik meg az ember..."
Gondolom sokunk járt már sokfelé a világba, sőt sokan hónapokban mérhetően,de gondolom nem az átlag emberek között élt. Ahogy Te sem...
Na persze jó magyar szokás szerint 'a kibicnek semmi sem drága..'
Jó magam semmihez nem értek, csupán véleményezem a megtapasztalt dolgokat. Az nekem viszont furcsa,hogy manapság oly sokan oly sok mindenhez értenek! Lehetséges,de csupán a felületet látják.
Ettől eltekintve érdekes olvasgatni a világnézetek összecsapását!
Gondolom sokunk járt már sokfelé a világba, sőt sokan hónapokban mérhetően,de gondolom nem az átlag emberek között élt. Ahogy Te sem...
Na persze jó magyar szokás szerint 'a kibicnek semmi sem drága..'
Jó magam semmihez nem értek, csupán véleményezem a megtapasztalt dolgokat. Az nekem viszont furcsa,hogy manapság oly sokan oly sok mindenhez értenek! Lehetséges,de csupán a felületet látják.
Ettől eltekintve érdekes olvasgatni a világnézetek összecsapását!
február 5. 12:25:45
Van egy "rossz" szokásom.
A szememnek, tapasztalataimnak mindig jobban hiszek, mint a hírportáloknak.
Hírportálokat akkor használom magyarázatokként, ha a személyes tapasztalatom ugyanaz volt.
Egyébként nem.
A Dubai tapasztalataim évente egyszer-kétszer megismétlődnek, a szaudi pedig talán 5 hetes.
A szememnek, tapasztalataimnak mindig jobban hiszek, mint a hírportáloknak.
Hírportálokat akkor használom magyarázatokként, ha a személyes tapasztalatom ugyanaz volt.
Egyébként nem.
A Dubai tapasztalataim évente egyszer-kétszer megismétlődnek, a szaudi pedig talán 5 hetes.
február 5. 10:48:05
Azt írod, hogy minden építkezésen vannak tragédiák. Ez pont hogy nem így van. Ha néha előfordul annak van következménye.
Egy vidéki kisvárosban egy építkezésen pár éve lezuhant egy munkás és meghalt. Jelentős bírságot szabtak ki a a munkáltatóra. Emellett az építésvezetőt elítélték.
Nem olvastam egyetlen cikket arról sem, hogy a német EB építkezései alatt meghalt volna bárki.
Azt igen, hogy a katari vb építkezései során minimum 6500 ember meghalt, de van olyan forrás ahol 12000-ről írnak.
Rabszolgaság pedig a 6 Öbolmenti arab országban (Szaúd-Arábia, Katar,Egyesült Arab Emírségek, Bahrein, Kuvait, Omán) létezik.
Évente pedig 10 ezer ember meghal ezekben országokban.
És ezt nem a Bors magazin meg a Ripost írja, hanem megbízható források.
https:/www.theguardian.com/global-development/2021/feb/23/revealed-migrant-worker-deaths-qatar-fifa-world-cup-2022
https:/www.theguardian.com/global-development/2022/mar/11/up-to-10000-asian-migrant-workers-die-in-the-gulf-every-year-claims-report
https:/m.youtube.com/watch?v=gMh-vlQwrmU&pp=ygUQU2xhdmVyeSBpbiBkdWJhaQ%3D%3D
Guardian analysis indicates shocking figure over the past decade likely to be an underestimate
LINK
Egy vidéki kisvárosban egy építkezésen pár éve lezuhant egy munkás és meghalt. Jelentős bírságot szabtak ki a a munkáltatóra. Emellett az építésvezetőt elítélték.
Nem olvastam egyetlen cikket arról sem, hogy a német EB építkezései alatt meghalt volna bárki.
Azt igen, hogy a katari vb építkezései során minimum 6500 ember meghalt, de van olyan forrás ahol 12000-ről írnak.
Rabszolgaság pedig a 6 Öbolmenti arab országban (Szaúd-Arábia, Katar,Egyesült Arab Emírségek, Bahrein, Kuvait, Omán) létezik.
Évente pedig 10 ezer ember meghal ezekben országokban.
És ezt nem a Bors magazin meg a Ripost írja, hanem megbízható források.
https:/www.theguardian.com/global-development/2021/feb/23/revealed-migrant-worker-deaths-qatar-fifa-world-cup-2022
https:/www.theguardian.com/global-development/2022/mar/11/up-to-10000-asian-migrant-workers-die-in-the-gulf-every-year-claims-report
https:/m.youtube.com/watch?v=gMh-vlQwrmU&pp=ygUQU2xhdmVyeSBpbiBkdWJhaQ%3D%3D

Revealed: 6,500 migrant workers have died in Qatar since World Cup awarded | Workers' rights | The Guardian
Guardian analysis indicates shocking figure over the past decade likely to be an underestimate
LINK
február 5. 07:02:43
Érdekes amit írsz.
Mert azért a valóság egy kicsit más!
Volt szerencsém pár hete megtapasztalni pl a Szaud Arábia-ban a viszonyokat.
Abban igazad van, hogy nagyon sok a külföldi munkavállaló ebben a térségben.
Viszont az, hogy pl a Shebara vagy az Eden Rock szállodában milyen jövedelmekkel rendelkeznek a külföldi munkavállalók, abban nem.
A turizmus hatalmas fejlődésen megy keresztül ebben a térségben.
Mindenhol építkeznek, amit európai cégek vezényelnek le.
Dubai pedig egy más világ!
Pillanatnyilag 3.8-4 millió ember él ott, s 2030-ra 7 milliót prognosztizálnak.
Folyamatos építkezések, amiket szintén nagyrészt európai cégek vezényelnek le, arab pénzeket használva.
Szerintem nincs is olyan ingatlannal foglalkozó cég Európában aki Dubai-ban ne lenne jelen.
S, egyet ne feledjünk.
Egy lakás négyzetméter ára, már kb 1.2 millió négyzetméter ártól elérhető.
Természetesen olyan szolgáltatások kiséretében, amiről Budapesten még csak álmodoznak.
Az, hogy az építkezés veszélyes üzem, pedig természetes.
Minden építkezésen vannak tragédiák.
A nagyszámok törvénye alapján ezekben a térségekben értelemszerűen több.
Mert azért a valóság egy kicsit más!
Volt szerencsém pár hete megtapasztalni pl a Szaud Arábia-ban a viszonyokat.
Abban igazad van, hogy nagyon sok a külföldi munkavállaló ebben a térségben.
Viszont az, hogy pl a Shebara vagy az Eden Rock szállodában milyen jövedelmekkel rendelkeznek a külföldi munkavállalók, abban nem.
A turizmus hatalmas fejlődésen megy keresztül ebben a térségben.
Mindenhol építkeznek, amit európai cégek vezényelnek le.
Dubai pedig egy más világ!
Pillanatnyilag 3.8-4 millió ember él ott, s 2030-ra 7 milliót prognosztizálnak.
Folyamatos építkezések, amiket szintén nagyrészt európai cégek vezényelnek le, arab pénzeket használva.
Szerintem nincs is olyan ingatlannal foglalkozó cég Európában aki Dubai-ban ne lenne jelen.
S, egyet ne feledjünk.
Egy lakás négyzetméter ára, már kb 1.2 millió négyzetméter ártól elérhető.
Természetesen olyan szolgáltatások kiséretében, amiről Budapesten még csak álmodoznak.
Az, hogy az építkezés veszélyes üzem, pedig természetes.
Minden építkezésen vannak tragédiák.
A nagyszámok törvénye alapján ezekben a térségekben értelemszerűen több.
február 4. 11:05:52
Ez így van.
Viszont most nagyon nagy változások vannak: robotika, mesterséges intelligencia, kezdeményezések. A jelenlegi munkakörök nagyon nagy részét ki fogják váltani. És nem lehet mindenkit magasan kvalifikált munkák felé terelni, mivel egyszerűen nem mindenki alkalmas rá. Tehát a következő években, évtizedekben ez egy nagyon érdekes kérdés lesz. Alapjövedelem nélkül nagyon széles tömegeknek egyszerűen nem lesz jövedelmük. Ha nincs jövedelem, miből veszik meg a robotok által termelt dolgokat, szolgáltatásokat?
És ez most nem olyan, mint amikor elkezdett a gőzgép dolgozni, kiváltva egy géppel 5 ember munkáját: itt gyakorlatilag a munkakörök nagyon nagy százalékát fogja kiváltani. Most még korai erről beszélni szerintem, kicsit korán kezdték pedzegetni, de a nem túl távoli jövőben én reális esélyt látok az efelé történő elmozdulásra, legkésőbb akkor, amikor a Föld népessége tetőzik és csökkenésnek indul (ha jól emlékszem, most a 2080-as éveket mondják – kinek lesz eladva az addigra felfuttatott termelési kapacitásból származó termék?). De szerintem jóval korábban is, a technológiai fejlődés miatt.
Viszont most nagyon nagy változások vannak: robotika, mesterséges intelligencia, kezdeményezések. A jelenlegi munkakörök nagyon nagy részét ki fogják váltani. És nem lehet mindenkit magasan kvalifikált munkák felé terelni, mivel egyszerűen nem mindenki alkalmas rá. Tehát a következő években, évtizedekben ez egy nagyon érdekes kérdés lesz. Alapjövedelem nélkül nagyon széles tömegeknek egyszerűen nem lesz jövedelmük. Ha nincs jövedelem, miből veszik meg a robotok által termelt dolgokat, szolgáltatásokat?
És ez most nem olyan, mint amikor elkezdett a gőzgép dolgozni, kiváltva egy géppel 5 ember munkáját: itt gyakorlatilag a munkakörök nagyon nagy százalékát fogja kiváltani. Most még korai erről beszélni szerintem, kicsit korán kezdték pedzegetni, de a nem túl távoli jövőben én reális esélyt látok az efelé történő elmozdulásra, legkésőbb akkor, amikor a Föld népessége tetőzik és csökkenésnek indul (ha jól emlékszem, most a 2080-as éveket mondják – kinek lesz eladva az addigra felfuttatott termelési kapacitásból származó termék?). De szerintem jóval korábban is, a technológiai fejlődés miatt.
február 4. 11:05:40
Ezt én is épp így vélem.
Ám szerintem egy rossz, véreskezű diktátornál
néha lehet sokkal rosszabb, működésképtelenebb egy az adott térségre ráerőltetett, ott működésképtelen demokrácia…
Néha magukat, saját társadalmi berendezkedésüket felsőbbrendűnek, képzelt országok megpróbálnak a jó szerepében tetszelegni, oraculumnak képzelve magukat besegíteni. Aztán hálából, a megváltásért cserébe jöhetnek a nyersanyagok… Ha meg netán balul sül el a dolog, akkor lehet halászgatni a zavarosban, aztán csendben, maguk után anarchiát és teljes káosz hagyva elsunnyogni, bízva abban, hogy az újabb diktátorral majd jobban lehet üzletelni...
Ám szerintem egy rossz, véreskezű diktátornál
néha lehet sokkal rosszabb, működésképtelenebb egy az adott térségre ráerőltetett, ott működésképtelen demokrácia…
Néha magukat, saját társadalmi berendezkedésüket felsőbbrendűnek, képzelt országok megpróbálnak a jó szerepében tetszelegni, oraculumnak képzelve magukat besegíteni. Aztán hálából, a megváltásért cserébe jöhetnek a nyersanyagok… Ha meg netán balul sül el a dolog, akkor lehet halászgatni a zavarosban, aztán csendben, maguk után anarchiát és teljes káosz hagyva elsunnyogni, bízva abban, hogy az újabb diktátorral majd jobban lehet üzletelni...
február 4. 10:52:47
Az igazságosság abszolúte objektív jelen esetben. A progresszív adó nem lehet igazságos, hiszen nem ugynazok a feltetelek vonatkoznak minden jovedelemre. Viszont a fejlett téársadalmak elfogadják, hogy a társadalmi szinten szolidáris progresszív adózás a teljes társadalmat nézve előnyösebb. De SOSEM az igazságosság az érv. Hanem a társadalmi szolidarítás. Nálunk azért szitokszó a progresszív adózás mert a mértéke és a határai általában brutálisak voltak kis hazánkban.
február 4. 10:41:07
Jól gondolod Viva. Nyilván már nem érem meg, de mit fognak kezdeni X milliárd emberrel, akinek nem lesz semmi dolga? Nem is jó belegondolni, ha csak úgy nem, hogy akkor már nagyságrendekkel kevesebb ember lakja a földet...
Azért biztos vagyok benne, hogy akkor is lesznek igazi(nem robot) lányok, akik a testükből élnek.
Azért biztos vagyok benne, hogy akkor is lesznek igazi(nem robot) lányok, akik a testükből élnek.
február 4. 09:43:14
Finnország a jövedelemmel arányos bírságot szab ki.
február 4. 09:40:50
A kőolajban gazdag arabok is csak rabszolga munka árán valósították ezt meg. 10 százalék kap alapjövedelmet. Ez valamiért nincs a hírekben. A lakosság 70 százaléka dél-ázsiai rabszolgamunkás akinek az útlevelét elveszik miután belép az országba. Éhbérért dolgoznak, negyvenen élnek egy szobában,majd haza térhetnek ha a főnök megengedi.
Katarban a lakosság 10, az Arab Emírségekben 15 százaléka állampolgára az államnak. Van 2-3 százaléknyi magasan kvalifikált külföldi (európai, amerikai, ázsiai) akiket jól megfizetnek. A többi indiai, bangladesi rabszolgamunkás.
A médiában persze azt harsogják, hogy Dubai milyen jó hely, micsoda gazdagság van, de azt már nem mondják, hogy a 70 százaléka az embereknek modernkori rabszolga.
Nem véletlen, hogy a katari vb előtt minimum 12 ezer ember halt meg az építkezések során. És egyes becslések szerint 10 ezer ember évente meghal a 6 öbölmenti arab országban.
Európa és Amerika ezek "jó diktatúrák", senki se akar demokráciát oda importálni. Szaddam is jó diktátor volt amíg Irán ellen harcolt, miután Kuvaitot megtámadta rosszfiú lett.
https:/www.theguardian.com/global-development/2022/mar/11/up-to-10000-asian-migrant-workers-die-in-the-gulf-every-year-claims-report
Campaigners say not enough is being done to prevent loss of life and the causes of death are not being properly investigated
LINK
Katarban a lakosság 10, az Arab Emírségekben 15 százaléka állampolgára az államnak. Van 2-3 százaléknyi magasan kvalifikált külföldi (európai, amerikai, ázsiai) akiket jól megfizetnek. A többi indiai, bangladesi rabszolgamunkás.
A médiában persze azt harsogják, hogy Dubai milyen jó hely, micsoda gazdagság van, de azt már nem mondják, hogy a 70 százaléka az embereknek modernkori rabszolga.
Nem véletlen, hogy a katari vb előtt minimum 12 ezer ember halt meg az építkezések során. És egyes becslések szerint 10 ezer ember évente meghal a 6 öbölmenti arab országban.
Európa és Amerika ezek "jó diktatúrák", senki se akar demokráciát oda importálni. Szaddam is jó diktátor volt amíg Irán ellen harcolt, miután Kuvaitot megtámadta rosszfiú lett.
https:/www.theguardian.com/global-development/2022/mar/11/up-to-10000-asian-migrant-workers-die-in-the-gulf-every-year-claims-report

Up to 10,000 Asian migrant workers die in the Gulf every year, claims report | Workers' rights | The Guardian
Campaigners say not enough is being done to prevent loss of life and the causes of death are not being properly investigated
LINK
február 4. 09:23:58
Webi, az igazságosság nagyon szubjektív. Van, aki szerint épp azért igazságos, amiért te igazságtalannak ítéled. Például mert önhibán kívüli hátrányokat tompít. (De ez csak egyetlen, szemléltető célú példa, amivel - mellesleg - magam is egyetértek, mások nyilván nyomós érvek és nem kevésbé nyomós ellenérvek tucatjait tudnák felhozni.)
Azt meg, hogy állampártunk milyen értékrendet képvisel (ha ugyan), bizonyára szarkasztikusan érted.
Azt meg, hogy állampártunk milyen értékrendet képvisel (ha ugyan), bizonyára szarkasztikusan érted.
február 4. 08:54:00
Ilko, a jövedelemarányos bírság nem progresszív. Arányos.
február 4. 08:52:59
Viva, ha a feltétel nélküli alapjövedelem mögött nincs felosztó-kirovó jellegű befizetés, akkor miből (és ki) fizeti a feltétel nélküli alapjövedelmet? Tőkejövedelmek adóztatása? Elmegy a tőke. ÁFA? Az csak 5-20%-a annak a feltétel nélküli jövedelemnek, amit fogyasztásra költenek, ÁFA alapot képezve. Csak néhány ország tudta megvalósítani, az arab olajországok, de ők is csak az őslakos népesség számára, amely ma már kisebbség a hazájában. Hogyan valósítsa meg egy olyan ásványkincsekben, tőkében (és ma már kiművelt emberfőkben is) szegény ország, mint Magyarország?
február 4. 08:01:30
Ebben egyetértünk, annyit azért hozzátennék, hogy szerintem a legtöbb országban valamilyen szinten (nálunk ez elterjedtebb nézet, mint Nyugat-Európában) benne van a fejekben az is, hogy akinek hatalmas vagyona van, az biztos nem tisztességes úton szerezte, ergo el kell tőle venni. Ez így konkrétan kimondva nincs, de a progresszív adórendszer támogatásához tuti hozzájárul ez a szemlélet.
Végezetül annyi a témához, hogy ez a szociális megfontolás még fokozható is. Pl valamelyik skandináv országban (norvég talán, ez nem biztos) ugyanahhoz a közlekedési kihágáshoz a jövedelmednek megfelelő bírság tartozik. Tehát egy milliomos exponenciálisan többet fizet sebességtúllépésért, mint egy minimálbérből élő.
Végezetül annyi a témához, hogy ez a szociális megfontolás még fokozható is. Pl valamelyik skandináv országban (norvég talán, ez nem biztos) ugyanahhoz a közlekedési kihágáshoz a jövedelmednek megfelelő bírság tartozik. Tehát egy milliomos exponenciálisan többet fizet sebességtúllépésért, mint egy minimálbérből élő.
február 4. 07:45:32
"A kapitalizmus megteremti a gazdasági fedezetét annak, hogy erős lehessen a szociális háló."
Így értettem, igen. A semmiből (hitelből) nem lehet szociális hálót kialakítani.
Így értettem, igen. A semmiből (hitelből) nem lehet szociális hálót kialakítani.
február 3. 23:52:40
Picit más tèma Webi, de ha már belementèl nèzeteid megosztásába, engem a következő èrdekelne:
Pár ève nagy sláger volt ez a feltètel nèlküli alapjövedelem. Majd lekerült a porondról. Picit hasonlít a nyugdíjra, csak úgy jönne mindenkinek. Igaz abban különbözik hogy ez mögött nincs felosztó-kirovó rendszerű befizetès. Megvalósíthatónak gondolod? Mikor bedobták a köztudatba talán mèg nem volt chat gpt, A.I., mostanra viszont vizionálják hogy az AI elveszi az emberek munkáját. Ha letèrünk a munka alapú társadalmi modellről, ahol az emberek a munkájukèrt kapnak pènzt, majd költenek akkor kellhet valami új megoldás, ez a feltètel nèlküli alapjövedelem talán lehetne egy megoldás.
Az 1929-es válságot a túltermelèsre fogták, ha nem vigyázunk a következő nagy borulást okozhatja az is hogy az embereknek nem lesz pènze a cègek termèkeit megvenni amit már robotok állítanak elő, èlőmunka nèlkül.
Pár ève nagy sláger volt ez a feltètel nèlküli alapjövedelem. Majd lekerült a porondról. Picit hasonlít a nyugdíjra, csak úgy jönne mindenkinek. Igaz abban különbözik hogy ez mögött nincs felosztó-kirovó rendszerű befizetès. Megvalósíthatónak gondolod? Mikor bedobták a köztudatba talán mèg nem volt chat gpt, A.I., mostanra viszont vizionálják hogy az AI elveszi az emberek munkáját. Ha letèrünk a munka alapú társadalmi modellről, ahol az emberek a munkájukèrt kapnak pènzt, majd költenek akkor kellhet valami új megoldás, ez a feltètel nèlküli alapjövedelem talán lehetne egy megoldás.
Az 1929-es válságot a túltermelèsre fogták, ha nem vigyázunk a következő nagy borulást okozhatja az is hogy az embereknek nem lesz pènze a cègek termèkeit megvenni amit már robotok állítanak elő, èlőmunka nèlkül.
február 3. 17:15:22
A dolog valóban nagyon összetett... Egyszerű ember lévén sem mikro sem makrogazdasági adatok birtokában nem vagyok,nem is értek hozzá,nekem túl 'szárazak' a számok. Talán ezért is jövök mindig való életben megtapasztalt,környezetemben történő események bemutatásával..
Csupán esetek, minden tendencia nélkül . Szűk ismeretségi körben elenyésző a klasszikus, elavult egy pár, saját gyerekek. Tényleg jóval kevesebb mint a többi. Több ismerős egyedül nevelte fel a véletlen megfogant kis életet,mint lányanya. Minden tiszteletem az övék. Mások szerencsésebbk, e gyerekkel első házasság,úgy hogy a valódi apa ismeretlen. Nincs közös utód, a nevelő szülő csupán van. Esetleg elvált ,vagy az apa elhalálozott,ott is csupán egy mostoha. A tendencia nyomon követhető... Csupán egy gyerek,ő valóban a minden volt,de már látszik a szomorú jövő,persze együtt vannak,de....Magyarán panaszok tömkelege,egyik oldalon a szülő, szerencsésebb esetben a szülők,sokan nem is rejtik véka alá: "eddig én tartottak el,most te jössz !" Nem szerencsés :( A gyermek, aki most már felnőtt, ha elhagyja is a szülői házat, éli a maga életét, első a saját családja. Az ember egoista és közösségi is egyben,e kettő jól nyomon követhető a körülöttünk élők személyes példáján..
A végére egy közmondás:' Mindenki a maga sorsának a kovácsa '
Csupán esetek, minden tendencia nélkül . Szűk ismeretségi körben elenyésző a klasszikus, elavult egy pár, saját gyerekek. Tényleg jóval kevesebb mint a többi. Több ismerős egyedül nevelte fel a véletlen megfogant kis életet,mint lányanya. Minden tiszteletem az övék. Mások szerencsésebbk, e gyerekkel első házasság,úgy hogy a valódi apa ismeretlen. Nincs közös utód, a nevelő szülő csupán van. Esetleg elvált ,vagy az apa elhalálozott,ott is csupán egy mostoha. A tendencia nyomon követhető... Csupán egy gyerek,ő valóban a minden volt,de már látszik a szomorú jövő,persze együtt vannak,de....Magyarán panaszok tömkelege,egyik oldalon a szülő, szerencsésebb esetben a szülők,sokan nem is rejtik véka alá: "eddig én tartottak el,most te jössz !" Nem szerencsés :( A gyermek, aki most már felnőtt, ha elhagyja is a szülői házat, éli a maga életét, első a saját családja. Az ember egoista és közösségi is egyben,e kettő jól nyomon követhető a körülöttünk élők személyes példáján..
A végére egy közmondás:' Mindenki a maga sorsának a kovácsa '
Hozzászólás írása...
