AdatlapÜzenet küldése a téma adminak, címzett: ilkoTagok listája!Új tag meghívása a témábaSport hozzászólásai
Végigböngésztem a topikokat, de sport témájút nemigen találtam, és ami van se működik, ezért létrehoztam egyet!:) Bármilyen sportággal (kedvenc csapattal) kapcsolatban lehet írni a focitól a dartsig, téma és aktuális kérdés rengeteg van legyen szó akár magyar, akár külföldi sportról. Én nem elsősorban eredményeket írok ide, inkább híreket, érdekességeket inne-onnan. De persze ha van magyar vonatkozású sportsiker pl, akkor azért legalább említés szintjén...
Hozzászólás írása...
2022. október 28. 11:34:10
Az EL mindig a nagyok jatszótere volt. 40-50 éve azért tudtak sikeresek lenni kisebb országok hiszen akkor nem létezett Bosman-szabály. Max. 3 külföldi lehetett egy klubban. Egy svéd, skót vagy egy magyar csapat is nyerhetett (és nyert is) nemzetközi kupát. Ha egy adott országnak erős volt a válogatottja akkor általaban a klubjai is jól szerepeltek.
Én újra bevezetném a 6+5-ös szabályt ami korábban sok országban létezett. Na jó, módosítanám 5+6-ra. Minimum 5 hazai játékosnak mindig a pályán kéne lennie. Ahhoz, hogy csökkenjen a szakadék a klubok között ezt meg kéne lépni.
Nem véletlen hogy 95-ig, a Bosman szabály bevezetéséig voltak időszakok amikor a holland is topligának számított.
Mivel a válogatottjuk jó volt, ez nem volt meglepetés. Mindhárom nagy holland csapat nyert bl-t, összesen hatot míg a sokak által topligának nevezett (szerintem nem) franciák egyet. Sőt, a franciák összesen két nemzetközi kupát nyertek. De szerintük az ő ligájuk "topliga". Ha kivennénk a PSG-t akkor max. az EKL győzelemre lenne esélyük :) :)
Én újra bevezetném a 6+5-ös szabályt ami korábban sok országban létezett. Na jó, módosítanám 5+6-ra. Minimum 5 hazai játékosnak mindig a pályán kéne lennie. Ahhoz, hogy csökkenjen a szakadék a klubok között ezt meg kéne lépni.
Nem véletlen hogy 95-ig, a Bosman szabály bevezetéséig voltak időszakok amikor a holland is topligának számított.
Mivel a válogatottjuk jó volt, ez nem volt meglepetés. Mindhárom nagy holland csapat nyert bl-t, összesen hatot míg a sokak által topligának nevezett (szerintem nem) franciák egyet. Sőt, a franciák összesen két nemzetközi kupát nyertek. De szerintük az ő ligájuk "topliga". Ha kivennénk a PSG-t akkor max. az EKL győzelemre lenne esélyük :) :)
2022. október 28. 10:23:02
Hatalmas gratuláció a Fradinak az el csoportelsőséghez. A kitűzött célt (tavaszi kupaszereplés, amire egyébként 2004 óta nem volt példa magyar klubok esetében) már sikerült elérni, innentől minden más csak bónusz.
Egyébként az uefa annyira megerősítette az elt, hogy akár összejöhet egy olyan sorsolás, hogy a Fradi a Barcelona-Manchester United meccs győztesével játszik nyolcaddöntőt. Ami egyfelől pozitív, hiszen megnő az Európa Liga presztízse, másfelől viszont megint nem abba az irányba mutat, hogy nem topligás csapatnak esélye lenne megnyerni az elt. Magyarán ez a kupa is a nagyok játszóterévé válik.
Egyébként az uefa annyira megerősítette az elt, hogy akár összejöhet egy olyan sorsolás, hogy a Fradi a Barcelona-Manchester United meccs győztesével játszik nyolcaddöntőt. Ami egyfelől pozitív, hiszen megnő az Európa Liga presztízse, másfelől viszont megint nem abba az irányba mutat, hogy nem topligás csapatnak esélye lenne megnyerni az elt. Magyarán ez a kupa is a nagyok játszóterévé válik.
2022. október 27. 11:01:11
A tényekkel nehéz vitatkozni, szóval komment nélkül, csak belinkelem:
https:/www.nemzetisport.hu/minden_mas_foci/cies-tovabbra-is-az-ajaxe-a-legjobb-akademia-2920863
https:/www.nemzetisport.hu/minden_mas_foci/cies-tovabbra-is-az-ajaxe-a-legjobb-akademia-2920863

CIES: továbbra is az Ajaxé a legjobb akadémia - NSO
A Sporttudományok Nemzetközi Központja az idén is elkészítette a nevelőegyesületek rangsorát.
www.nemzetisport.hu
LINK A Sporttudományok Nemzetközi Központja az idén is elkészítette a nevelőegyesületek rangsorát.
www.nemzetisport.hu
2022. október 26. 13:59:28
Egyébként pedig a futball őskorából (1950) előtt kevés felvétel van. Nehéz megállapítani, hogy az akkori játékosok milyenek voltak, jobbak-e a mostaniaknál. Ugyanúgy a gólok számáról is sokszor ellentmondásos infók vannak. Asszisztokat egyáltalán nem biztos, hogy számon tartották, 80-90 éve. Meg eleve teljesen más volt a futball. Különböző korokat lehetetlen osszehasonlítani.
2022. október 26. 11:31:59
A másik baromság ha nem nyersz minimum egy BL-t nem kaphatod meg az Aranylabdát. Lewának még ez is kevés volt...
2022. október 26. 11:23:53
Az mindig vicces, hogy a 442 és a többi újság és portál csak 1950-ig tud "visszaemlékezni". Sőt általaban mindig felulreprezentáltak az elmúlt 30 év játékosai. Ilyen listákra sosem kerülnek fel 1950 előtt játszó játékosok hiszen már alig él valaki aki egyáltalán látta volna őket. Plusz a labdarúgas torténetenek nagy részében a játékosok nem sztárklubokban játszottak mivel komoly szabályozás volt érvényben illetve az ötvenes évek előtt botzasztóan nehéz volt külföldre igazolni. A kommunista diktatúrákból pedig csak emigrálni lehetett. Ezzel azt akarom mondani, hogy ilyen listákra általaban azok kerülnek fel akik MAI szemmel nézve komoly külföldi topcsapatban játszottak. Pl. a harmincas években a Rapid Wien Európa egyik legjobb csapatának számított ott volt egy bizonyos Josef Bican aki 530 meccsen 805 gólt szerzett. Vagy Franz Binderről vagy Erwin Helmchenről hallott valaki hányan hallottak? Pedig gólok tekintetében felül múlták a nagy Pelét is. Ugyanez van Magyarországon is. A 120 éve játszó Schlosser Imrének van a 3. Legjobb mutatója magyarok közül mégse emlegetik sosem a legjobbak között. Mert hát ki emlékszik rá ugye. Deák "Bamba" Ferencet még anno a kommunisták csináltak ki, pedig neki sokáig meg Puskásnál is jobb mutatói voltak.
A hetvenes években pl. a holland liga erősebb volt mint az angol, spanyol vagy az olasz! A Bundesliga volt akkor az első helyen! Nem csak az ajax miatt volt erős az Eredivisie mivel 69-ben pl. a Feyenoord volt az 1. holland csapat akik BEK-et nyertek. A futball általaban az angol-német-olasz-spanyol liga kerül forgott de nem mindig volt ez így! Régen sok olyan futballista volt aki nem játszott a mai 4 topligában, így sok olyan spíler nem kerül fel ezekre a listákra, akik nem játszottak a MAI topligákban.
Egy szó mint száz: ezek a listák nagyon szubjektívek. Pont mint az Aranylabda. Lewandowskinak minimum kettővel kéne rendelkeznie. Haalandnak is nehezebb dolga lesz, hiszen norvég és vb,eb győzelemre esélye sincs, így azokban az években mikor nemzetközi nagy tornát rendeznek szinte esélye se lesz.
Az Aranylabda szavazásoknál is ez a baromság megy hogy ha a világ legjobbja akarsz lenni, akkor jó válogatottban kell jatszanod.Ezert nem fog Lewa sose nyerni. Pedig van vagy 210 FIFA tagország és kb. 10-12 számít igazi top válogatottnak. Ha ma Litvániaban megszületne a világ jövőbeni legjobbja ő se kaphatna a jelenlegi hülye szabályok alapján mivel egy gyenge válogatottból nem kaphat játékos. Már Lengyelország is kevés ehhez, nem hogy egy Litvánia.
Ez az ormótlan baromság él az emberek fejében, hogy aki jó játékos annak nem elég hogy top csapatban hanem topvalogaottban is kell játszania. Mert ha nem így van, akkor ő számukra nem érdekes. Csoda, hogy Anno Sevcsenkónak oda merték adni az Aranylabdát. Haaland biztosan egyszer Aranylabdás lesz, de jóval kevesebbet fog kapni, mint amennyit megérdemel, hiszen Norvég és a válogatottjuk gyenge, sikereket nem érhet el velük.
A hetvenes években pl. a holland liga erősebb volt mint az angol, spanyol vagy az olasz! A Bundesliga volt akkor az első helyen! Nem csak az ajax miatt volt erős az Eredivisie mivel 69-ben pl. a Feyenoord volt az 1. holland csapat akik BEK-et nyertek. A futball általaban az angol-német-olasz-spanyol liga kerül forgott de nem mindig volt ez így! Régen sok olyan futballista volt aki nem játszott a mai 4 topligában, így sok olyan spíler nem kerül fel ezekre a listákra, akik nem játszottak a MAI topligákban.
Egy szó mint száz: ezek a listák nagyon szubjektívek. Pont mint az Aranylabda. Lewandowskinak minimum kettővel kéne rendelkeznie. Haalandnak is nehezebb dolga lesz, hiszen norvég és vb,eb győzelemre esélye sincs, így azokban az években mikor nemzetközi nagy tornát rendeznek szinte esélye se lesz.
Az Aranylabda szavazásoknál is ez a baromság megy hogy ha a világ legjobbja akarsz lenni, akkor jó válogatottban kell jatszanod.Ezert nem fog Lewa sose nyerni. Pedig van vagy 210 FIFA tagország és kb. 10-12 számít igazi top válogatottnak. Ha ma Litvániaban megszületne a világ jövőbeni legjobbja ő se kaphatna a jelenlegi hülye szabályok alapján mivel egy gyenge válogatottból nem kaphat játékos. Már Lengyelország is kevés ehhez, nem hogy egy Litvánia.
Ez az ormótlan baromság él az emberek fejében, hogy aki jó játékos annak nem elég hogy top csapatban hanem topvalogaottban is kell játszania. Mert ha nem így van, akkor ő számukra nem érdekes. Csoda, hogy Anno Sevcsenkónak oda merték adni az Aranylabdát. Haaland biztosan egyszer Aranylabdás lesz, de jóval kevesebbet fog kapni, mint amennyit megérdemel, hiszen Norvég és a válogatottjuk gyenge, sikereket nem érhet el velük.
2022. október 26. 07:57:56
Ha már CR, egy kis érdekesség. Persze, minden lista szubjektív valamennyire, de azért...
"A FourFourTwo összeállított egy százas listát minden idők legjobb futballistáiról. A szempontok között szerepelt a játékosok sikeressége, tehetsége, hatásuk az adott korszakra, és hogy mennyi felejthetetlen pillanatot okoztak a játékukkal.
A százas rangsor 93. helyén Kocsis Sándor szerepel, Albert Flórián a 78., Hidegkuti Nándor a 43., a legmagasabban jegyzett magyar nem meglepő módon Puskás Ferenc, aki többek között a brazil Ronaldót is megelőzve a kilencedik.
A magazin listáján az első Lionel Messi, őt honfitársa Diego Maradona és Cristiano Ronaldo követi. A háromszoros világbajnok Pelé tehát nincs ott a dobogón, a brazil legenda a negyedik, míg Zinédine Zidane az ötödik.
A FourFourTwo szerint minden idők 10 legjobb futballistája
1. Lionel Messi
2. Diego Maradona
3. Cristiano Ronaldo
4. Pelé
5. Zinédine Zidane
6. Johan Cruyff
7. George Best
8. Franz Beckenbauer
9. Puskás Ferenc
10. Ronaldo"
"A FourFourTwo összeállított egy százas listát minden idők legjobb futballistáiról. A szempontok között szerepelt a játékosok sikeressége, tehetsége, hatásuk az adott korszakra, és hogy mennyi felejthetetlen pillanatot okoztak a játékukkal.
A százas rangsor 93. helyén Kocsis Sándor szerepel, Albert Flórián a 78., Hidegkuti Nándor a 43., a legmagasabban jegyzett magyar nem meglepő módon Puskás Ferenc, aki többek között a brazil Ronaldót is megelőzve a kilencedik.
A magazin listáján az első Lionel Messi, őt honfitársa Diego Maradona és Cristiano Ronaldo követi. A háromszoros világbajnok Pelé tehát nincs ott a dobogón, a brazil legenda a negyedik, míg Zinédine Zidane az ötödik.
A FourFourTwo szerint minden idők 10 legjobb futballistája
1. Lionel Messi
2. Diego Maradona
3. Cristiano Ronaldo
4. Pelé
5. Zinédine Zidane
6. Johan Cruyff
7. George Best
8. Franz Beckenbauer
9. Puskás Ferenc
10. Ronaldo"
2022. október 25. 15:44:31
Csak CR 7 tud focizni
2022. október 25. 11:51:31
Szoboszlait nem kedvelem, de nem a játéktudása, hanem a viselkedése és a személyisége miatt. Egy öntelt, nagyképű, pózőr páva. Kicsit CR-re hajaz a viselkedése, akit szintén pont ezért nem bírok. Nagyon sokat kéne fejlődnie ahhoz, hogy megkedveljem! Nagyképű nyilatkozatai vagy amikor lecserelték többször is elkezdte rugdosni a padot, illetve idegbajos viselkedése - ez a fajta attitűd nálam nem nyerő.
A többi magyar válogatott játékos tud (vagy próbál) normálisan viselkedni. Ráadásul Szoboszlainak nincs oka a nagyképűségre. Könnyen lehet, hogy Sallai, Schäfer vagy Kerkez többre fogja vinni, mint ő. Utóbbi kettőnek komoly esélye van erre.
A többi magyar válogatott játékos tud (vagy próbál) normálisan viselkedni. Ráadásul Szoboszlainak nincs oka a nagyképűségre. Könnyen lehet, hogy Sallai, Schäfer vagy Kerkez többre fogja vinni, mint ő. Utóbbi kettőnek komoly esélye van erre.
2022. október 24. 15:58:30
Mint ahogy Szabados Gábor sportközgazdász megfogalmazta már többször is, a mai fociban már minden játékos edzés és mérkőzés teljesítménye a modern számítógépes technológia miatt szinte minden komolyabb csapat előtt nyílt titok. Ma már nem a játékos megfigyelőké a főszerep, hanem a csapatok számítógépein tárolt játékos adatoké. Ezért szerint egy ilyen cikket már egy meccs előtt is meg lehetne írni. Szerintem ez az egész egy kattintás vadász hülyeség!
2022. október 23. 13:57:18
Egyszerű a válasz. A játékosok elemzésével maximálisan egyetértek. Éppen ezért sose értettem pl a Szalai Ádit fikázókat, vagy a Szobit szidókat.
Ugyanakkor az is elgondolkoztató, hogy több válogatott játékosnál olyan hiányosságokról írnak, amiknek a megléte alap kéne hogy legyen. És mivel nem az, vastagon felmerül a magyar up képzés felelőssége.
Ugyanakkor az is elgondolkoztató, hogy több válogatott játékosnál olyan hiányosságokról írnak, amiknek a megléte alap kéne hogy legyen. És mivel nem az, vastagon felmerül a magyar up képzés felelőssége.
2022. október 21. 13:59:21
Na így már egészen más, valóban érdekes. És a következtetést rábízod mindenkire ki mit gondoljon miután elolvassa, vagy megosztod a gondolataidat, te miket gondolsz?
2022. október 21. 13:03:26
Illetve még valami, nekem különösen a magyar játékosok elemzése tetszett. Humoros, ugyanakkor rengeteg "fikázó" drukker elolvashatja, mit gondolnak pl Szalai Ádiról, vagy Szobiról, stb. a "hozzá nem értő" olasz stábtagok.
2022. október 21. 12:57:01
Nem fognak, hanem csináltak. Ez az utolsó NL fordulóra vonatkozó taktikai terv. És azért érdekes, mert össze lehet vetni azzal, hogy mi történt valójában a meccsen.
Azért linkeltem be, mert aki esetleg laikus és nincs tisztában azzal, mi hogy megy, annak érdekes lehet. Mert ezek általában még utólag se publikusak.
Azért linkeltem be, mert aki esetleg laikus és nincs tisztában azzal, mi hogy megy, annak érdekes lehet. Mert ezek általában még utólag se publikusak.
2022. október 21. 12:34:46
Na persze, most hogy nyilvános majd pont így fognak csinálni mindent? Nem hinném.
2022. október 21. 08:04:20
Kis érdekesség, ha valakit mélyebben érdekel a foci.
https:/www.nemzetisport.hu/magyar_valogatott/valogatott-megszereztuk-az-olasz-valogatott-teljes-budapesti-taktikai-tervet-2919745
https:/www.nemzetisport.hu/magyar_valogatott/valogatott-megszereztuk-az-olasz-valogatott-teljes-budapesti-taktikai-tervet-2919745

Válogatott: megszereztük az olasz válogatott teljes budapesti takti
Láthatjuk, hogyan készül fel egy-egy összecsapásra a világ egyik legprofibb stábja.
www.nemzetisport.hu
LINK Láthatjuk, hogyan készül fel egy-egy összecsapásra a világ egyik legprofibb stábja.
www.nemzetisport.hu
2022. október 18. 09:33:50
Közben úgy tűnik, a 2 rosszul kezdő kézicsapatból legalább a Fradi magához tért. (Térni látszik.) Legalábbis a Vipers elleni bravúros x erre utal.
Azért még várnék 1-1 meccset, hogy véglegesnek írjam a magához térést, de az utóbbi 2 meccs pozitív.
Viszont, hogy a Szegeddel mi lesz, az nagy kérdés. Nekik a csoport messze leggyengébbje jön idehaza (az Elverum), de azzal a győzelemmel sem lesznek kint a vízből, hiszen a Kielcével pl még nem is játszottak. Nehéz, nagyon nehéz a helyzet.
Azért még várnék 1-1 meccset, hogy véglegesnek írjam a magához térést, de az utóbbi 2 meccs pozitív.
Viszont, hogy a Szegeddel mi lesz, az nagy kérdés. Nekik a csoport messze leggyengébbje jön idehaza (az Elverum), de azzal a győzelemmel sem lesznek kint a vízből, hiszen a Kielcével pl még nem is játszottak. Nehéz, nagyon nehéz a helyzet.
2022. október 18. 09:30:14
? Mi történt? Erről lemaradtam.
2022. október 13. 18:26:03
A mai nap sporthíre!
Az Union Berlin twitter oldala, valamint a Malmő elleni mérkőzés előtti sajtótájékoztató!😂😂😂
Az Union Berlin twitter oldala, valamint a Malmő elleni mérkőzés előtti sajtótájékoztató!😂😂😂
2022. október 13. 15:07:07
Akkor ezen elvek alapján 2014, 2015, 2016-ban a világ legjobb csapata a Sevilla volt.
Hisz EL nyertek zsinorban háromszor, és ahhoz sok meccset kellett nyerni három éven keresztül!
Hisz EL nyertek zsinorban háromszor, és ahhoz sok meccset kellett nyerni három éven keresztül!
Hozzászólás írása...