Kereslet kriminalizálása

Kereslet kriminalizálása hozzászólásai

AdatlapÜzenet küldése a téma adminak, címzett: guiltTagok listája!Új tag meghívása a témába
Mi a véleményetek a svéd minta alapján egyre több országban bevezetésre kerülő törvényről, ami tiltja a szex vásárlását de a szex árulását nem? Így a kereslet kriminalizálásával olyan szintre próbálják csökkenteni a forgalmat, hogy a szolgáltatókat csődbe vigyék. Azt látom, hogy az utóbbi időben egyre felkapottabb a téma a magyar médiában is és sokan erőltetik, támogatják. Szakértőként és szakmai alapon tálalják, pedig tele van előítéletekkel és tévhitekkel az egész téma felvázolás.
  1. oldal > 
Hozzászólás írása...

2020. július 25. 03:44:05
Noctis, vannak amúgy módszerek a kijátszásra, de macera és nagyon költséges és esetleg egy meghiúsult randi esetén is pénzbe kerül.

A rang rendszer amúgy jól jöhet önmagában a vendég szűrésre. Viszont ha a hirdetés láthatósága is ranghoz kötött, akkor sok hirdetőnek kiesik forgalom illetve az újaknak is valahogy el kell érniük a rangot, ahhoz meg az kell, hogy tudjanak hirdetőkhöz járni.

A rendőrök amúgy nem mennek el időpontra csak telefonálnak és megtudják a címet és onnantól figyelik a lakást ki megy ki/be és lecsapnak távozáskor. Vagy lekérik a híváslistát és beazonosítják ki hívta a lányt. Nincs úgymond tettenérés, az, hogy egy olyan lakáson voltál ahol egy lány nyíltan hirdeti a szolgáltatást már elég a gyanúsításhoz és onnantól vagy beismered vagy a lány vallomást tesz vagy mindketten tagadjátok és megy bíróságra az ügy és akkor annyi a diszkréciódnak minden ismerősöd megtudja valószínűleg.

A legegyszerűbb azonban úgy kijátszani, ha kiveszel egy hotelszobát és escort kéred a lányt az sem 100% biztonságos de eddig olyan eset nem igazán volt, hogy a lányt követik merre járkál napközben random épületekben. Úgy már nehezebb nekik ügyet csinálni belőle.

De például az ilyen típusú oldalakat is zaklatják, lekérik a felhasználók IP címét és a beszámolókat is felhasználják az ügyhöz. Ez persze oldaltól függ mennyire tudják sikeresen végrehajtani és/vagy felhasználók mennyire elővigyázatosak, használnak-e VPN -t stb...


2020. július 24. 16:39:03
Néhány gondolat. Nagyon sötét nap lenne az ha itten bevezetnek bármiféle szigorítást. Lehet cheesy de nekem egyik fő szempontom ami miatt még ebben az országban élek, az ez az oldal és a lányok elérhetősége. Annyi életreszóló élménnyel gazdagodtam itt, hogy azt kivánom évtizedekig így maradjon minden (a rózsák növekedését elfogadom), és ne "üldözzenek el" az országból. Tlaán nem lehet egy életre tervezni ezzel, de én simán elképzelem. Család/gyerek pl nincs tervben, viszont a nőket imádom. Általában hidegen hagy a politika de amikor a saját életvitelembe akarnak beleszólni (pl netadó), akkor komolyan megfontolok egy melegebb éghajlatra költözést amolyan fuck this shit felkiáltással. Szerencsére a megélhetésem nem függ itt semmitől, senkitől. Én abban hiszek hogy mindenki azzal szexel akivel akar és tud, ennek senkinek semmi köze főleg nem holmi törvénykönyvnek. Van egy olyan sejtésem hogy a jelenlegi hatalomnak annyira nem érdeke szigorítani mert talán ők is igénybe vesznek ilyen szolgáltatásokat, kitudja.

Ha mégis lenne valami, akkor is ebben az oldalban lenne minden reményem. Az itteni rangrendszer nagyon fontos elemét képezhetné mindkét fél biztonságának, szűrésnek, megbízhatóségnak. Rangtól függő (nem prémium vendég) hirdetés láthatóság (ahogy most is van pl az arcos képekkel), de lehetne egy "háttér felület" ahol a hirdetők feketelistázhatnák a gyanus vendégeket (ha még nem lenne ilyen). Ha "meg kell dolgozni" azért hogy hozzáférj a teljes kínálathoz, már kifejezetten hosszan undercover rendőrnek kéne lennie valakinek ahhoz ha le akarnának buktatni vendéget. Így megvalósul az elit klub ami mégsem tagdíjas, és nem áll minden a feje tetejére. Esetleg a szervert kell nemzetközi vizeken hostolni... Új tag regisztrációt meghívóssá (mint valami torrentoldal), és regisztráció nélkül nem látható hirdetések? Én egy évtizede nem is gondoltam hogy így is működhet ez a világ ahogy most van ezen az oldalon, mindig "csak" az utcai harcosokat láttam. De ez, hogy otthonában vagy bérelt lakásában luxus körülmények között fogad egy tiszta egészséges szexi lány akiről egy raklapnyi beszit olvashattam, és véletlen kihull a zsebemből egy rózsaszál? Hát egészségünkre, ebbe senkinek semmi joga beleszólni szerintem.


2020. július 22. 21:32:29
SimiSoma, igazad van szerintem is egyébként, az a szerencse az átokban, hogy pont ezen nincs kedve szívózni a jelenlegi “hatalomnak”, simán nem is akar ezzel a témával foglalkozni.
Különben nagyon nehéz lenne amúgy is ebben társadalmi nyomást elérni, mivel nagyon kevesen vállalnák névvel arccal, hogy a prostitúció dekriminalizálásáért küzdenek :))

Szerintem azért vannak kivételek, mikor meghátrálnak Magyarországon is, ha van valós társadalmi nyomás és nem csak a véleménybuborékban érzik úgy, hogy nyomás van. Lásd, internetadó, vasárnapi zárva tartás, nolimpia. Viszont ebben a témában ez lehetetlen több okból is.

Inkább fordítva közelíteném meg a témát, nem szabadna engedni, hogy népszerű legyen a tiltás és csírájában elfojtani mielőtt valamelyik párt kedvet kap rá és tematizálja, mert akkor egymást fogják túllicitálni a beígért szigorral. Ezért lenne fontos szerepe az érdekvédelmi szervezetnek és cáfolnia azokat a hamis állításokat amit az ilyen szélsőséges feminista aktivisták terjesztenek, mert a részükről ez hiteles lenne és kihúzná a méregfogat.
- Szerintem. De nincs jobb ötletem egyelőre.


2020. július 22. 14:18:45
Guilt, a látszat ellenére nagyrészt egyetértek veled. Az, hogy (szerintem) egy ilyen törvény illetve módszer a prostitúció visszaszorítására nem hatékony, az nem jelenti azt, hogy nem fogják bevezetni. Ezt elismerem. Azt is elismerem, hogy ez nekünk várhatóan rossz lesz. Több kockázat, nehezebb kapcsolatfelvétel, stb.
Azt azonban nem hiszem, hogy társadalmi nyomás gerjesztésével meg lehetne akadályozni. Magyarországon nem így születnek (vagy nem születnek) meg a törvények.
Ami akár jó is lehet (nekünk), ha az ellenkező szempontból nézed. Változtatni éppolyan nehéz, mint a változást megakadályozni.


2020. július 22. 11:34:32
Phil, azért is gondoltam itt elindítani a témát mert úgy gondolom, hogy ennek a közösségnek van egyfajta közös érdeke. És ha bevezetnének Magyarországon is ilyen törvényeket az ártana a szolgáltatóknak is és nekünk is akik ezt igénybe veszik.
Egyelőre talán ez a veszély még távoli, de egyre gyakoribbak olyan marginális megszólalások, vélemény cikkek, melyek beszívárognak a mainstream médiába is. Más országok példáján láttam, hogy ott is így kezdődött. Senki nem vette komolyan, aztán 1-2 év alatt törvény lett belőle.
Még visszatérve arra amit korábban írtál, hogy ezen az oldalon a felső tízezer szolgátatói hirdetnek. Ezzel nem értenék egyet. Szerintem a hirdetők ezen az oldalon bőven elérhetőek az átlagos jövedelműek számára, persze az más kérdés, hogy milyen gyakorisággal. Nem mindenki engedheti meg magának, hogy havonta többször is randizzon.


2020. július 21. 20:01:00
Phil, azért indítottam ezt a témát, hogy talán másnak van jobb ötlete. Beszéljünk róla mit lehetne tenni. De amúgy amit írtál az így mind egyben. :)
Az ilyen típusú törvények mögött és az indoklás mögött nem valós segítő szándékot látok, hanem ideológiai alapú bigott előítéleteket. És nagyon zavar, hogy ilyen elborult elméletek létjogosultságot nyernek és nyerhetnek azért, mert kihasználják, a téma tabu jellegét és az érintettek gyengeségét.

Nem látom, hogy azokon akiket elnyomnak segítene, épp ellenkezőleg az eddigi olvasmányaim alapján nekik sokkal rosszabb lett miután ezeket a törvényeket bevezették.

Igen, abban is igazad van, hogy ezt a fajta barátnőzést hátralévő pár évemben szeretném néha gyakorolni anélkül, hogy bűnügyi nyilvántartásba vegyenek, mert meglátásom szerint ez nem bűncselekmény. És igen szeretném, ha azok akik ebből élnek, nekik is minél jobb és könnyebb és biztonságosabb legyen.

Nem tudom mi lenne a legjobb megoldás, de egyelőre én azt gondolom, hogy a teljes dekriminalizálás a legjobb megoldás arra, hogy azok akik kényszer alatt csinálják segítséghez jussanak. A tiltás egész biztosan nem segít rajtuk, azt a történelem és a jelenkor is bizonyította.
Illetve az érdekvédelmi egyesületnek aktívan harcolni kellene ebben az ügyben, hiszen elvileg ők képviselik a lányokat / fiúkat.


2020. július 21. 11:05:55
Igazán mindenkinek jó megoldás mint oly sok mindenben, ebben sincs.

Talán az a gyakorlat ami ezen az oldalon ( kivételek biztos hogy itt is vannak, talán nem is kevés ) működik, hogy normális higiénikus körülmények között, a lány saját szervezésében a vendégeit megválogathatva önállóan űzi a tevékenységet, a leg elfogadhatóbb.
Ebbe a mederbe kellene valahogy a törvényekkel is terelni a jelenséget. Ezáltal a törvény tisztelő kereslet a hormonoktól űzve sem kell az illegalitás mocsarába merüljön.
Kevésbé lesz jó biznisz erőszakkal erre kényszeríteni kiszolgáltatott helyzetben lévő lányokat. Biztosítani kell a feltételeket, hogy akit mégis kényszerítenek, az könnyen elérhető hathatós segítséget tudjon kérni-kapni.


2020. július 21. 10:42:33
Ha jól értelmezem a svéd mintát , nem arról van szó, hogy a látogatás lenne bűncselekmény, a felkínálkozás pedig törvényes. Maga az üzletszerű szex bűncselekmény, amit a nő is elkövet, csak nulla a büntetési tétele.
Ebből adódóan a nőnek fokozottan kell számolni a társadalom és a hatóságok megvetésével, ha kényszerítik, ha bajban van, kevésbé számíthat segítségre. Csak a leg alapvetőbb dolog, hogy vajon milyen gyakran fog a nő szűrővizsgálatokra járni, ha rosszalló tekintetek kereszt tüzében kell ezt tennie ?

Nem voltam utcai harcos vendége, de többször volt alkalmam bizalmasan beszélgetni velük. Magyarországon elvileg legális a prostitúció, de a rendőrség mégis tűzzel-vassal próbálja üldözni az utcai lányokat. Az nem az erőszak formája, hogy a rendőr erőszakkal belenéz a lány táskájába, és mivel talált benne síkosítót, doboz óvszert, megbírságolja szabálysértésért "szemetelés" indoklással?

Hol szerepel ebben az eljárásban, hogy a lány szabad akaratából állt az út szélén, vagy kényszerítették rá és szemmel tartják a közeli bozótból minden lépését?

Ha kényszerből állt ott a lány, hogy fog bizalmasan segítséget kérni a rendőrtől ha képletesen az is csak rúg bele egyet? Pedig elvileg jó alkalom lenne egy igazoltatás alkalmával a rendőrség oltalmába menekülni.

Ez most van úgy, hogy legális mo.-n a tevékenység.
Ha törvényileg is kriminalizálják, ez csak rosszabb lehet. Függetlenül a kliensektől, a lakásban szabadon hírdető lányoktól. Éppen a leg kiszolgáltatottabbaknak lenne még rosszabb.


2020. július 21. 10:27:51
Nem véletlenül van ez így kitalálva. Látszólag legális, de minden létező módon nehezítik a lányok (fiúk, travik) életét. Már ha magasabb szintű szolgáltatást szeretnének nyújtani, nem a sikátorban álldogálni.


2020. július 21. 10:25:22
Guilt, te aggodsz valami miatt?

Ha igen, akkor miert? A munkajukat onkent vallalo lanyok megelheteseert, a sajat (es a mi) kielegulesi lehetosegeink beszukulese miatt, esetleg azokert a lanyokert (es fiukert), akik akaratuk ellenere dolgoznak a szakmaban?
A kritikadat ertem, sot, reszben meg is ertem, de mint a legtobb kritika, akkor igazan hiteles, ha olyan alternativat is adna a problema megoldasara, ami a kritizaltnal kevesebb helyen tamadhato, tobb embernek jo.


2020. július 21. 10:12:57
Ráadásul rendkívül cinikus módon ezek a törvények olyanok, hogy ugyan a szex árulását nem büntetik csak a vásárlást és ezzel hirdetik magukat mint a lányok védelmezőjét. De ha bérel a lány egy lakást, akkor a főbérlőt büntethetik, hirdetést nem adhat fel mert az oldalt vagy újságot büntetik.
Legálisan csak saját megvásárolt lakásban vagy az utcán tud “dolgozni’’ vagy illegálisan bérelt lakásban, illegálisan hirdetve a szolgáltatást. Ha megtámadják nem mer rendőrhöz fordulni emiatt.
A törvényfélő ügyfelek elmaradnak, csökken a kereslet. Franciaországban például a bevezetés utáni 1 éven belül a felére csökkentek az árak és nőtt a lányok elleni erőszak.


2020. július 21. 09:48:36
Nem tudom az altalanos valaszt. Nehez egy olyan teren a "fogyasztok" motivacioit felmerni, ahol a piaci szereplok elso szamu jelszava a diszkrecio.

De engem kerdezeltel, a valaszom pedig az, hogyha a latogatas is buncselekmeny lenne, akkor nem mennek senkihez sem.


2020. július 21. 09:46:07
Nos, akkor pont beletrafaltam.


2020. július 21. 09:25:51
Ebben a kérdésben az a gond, hogy a társadalmi támogatottság hiányában nincs, aki kiálljon a szakma kriminalizálásával szemben. Nem egy olyan dolog ez, amit az ember csak úgy felvállal a barátai, szülei, kollégái előtt, akár a szolgáltató, akár a szolgáltatást igénybe vevő oldalon is áll. Így pedig nehéz pozitív eredményeket elérni. Viszont a teljes tiltásnak sincs értelme, az csak még több visszaélést szül.

A szexmunkára kényszerítés ellen nyilvánvalóan fel kell lépni, csak kérdés, milyen módszerrel. Még csak nem is kell azonnal az elrablásig menni, ennél jóval "hétköznapibb" szituációk is bőven adódhatnak. Például, ha a vendég rátámad a lányra, vagy olyasmit kényszerít rá, ami nem volt megbeszélve, esetleg kihasználja a kiszolgáltatott helyzetét. Vajon melyik nő fog előbb a rendőrséghez fordulni? Ahol tiltják a prostitúciót, s ha ez kiderül, még őt is meghurcolják, esetleg kárörvendően legyintenek, hogy megérdemli, miért ebből él? Vagy ahol legális ez a munka, s a lánynak nem kell attól tartania, hogy még őt fogják elővenni?
Mivel a szakma társadalmi megítélése még negatív, nem hinném, hogy hamar kedvező változások következnének be.


2020. július 21. 09:19:56
Svájc, Németország, Ausztria nem vezette be ezeket a törvényeket, hanem épp ellenkezőleg, dekriminalizálták a tevékenységet.


2020. július 21. 09:18:11
Helló mindenki!

A kérdés csak az Phil, hogy ezzel valóban fellépünk-e a kényszer prostitúció ellen, vagy inkább támogatjuk azt? Gondold bele magad egy vendég helyébe. Választanod kell egy ilyen rendszerben (mint a svéd mondjuk), hogy kihez mész. Vagy egy önálló lányhoz, aki bármikor feljelenthet, hiszen a rendőrségen akármikor bevallhatja, hogy voltál nála és bíróság elé kerülsz. Vagy egy olyan lányhoz, aki a strigója miatt tuti, hogy nem fog feldobni. Nyilvánvaló, hogy 10-ből minimum 6-7 férfi ez utóbbit választja, mert tudja, hogy az a lány sose fogja feldobni, épp a strigó miatt. Magyarul adtunk a sz*rnak egy jókora pofont, hiszen épp azt segítjük elő még jobban, ami ellen elvileg küzdünk...

Nekem erről az egészről az alkoholtilalom ugrik be az usaban. A cél támogatandó. Az eredmény? A maffia jól meggazdagodott. (Vagy inkább még jobban meggazdagodott.)


2020. július 21. 09:18:08
A peldad szerintem annyiban santit, hogy ebben a mufajban a besziken megtalalhato "kozosseg" egy kenetteljes allapotban van, a felso tizezer igenyeit elegiti ki.
A lanyok tobbsege valoszinuleg az alacsonyabb iskolazottsaggal rendelkezo, mas igenyekkel rendelkezo, szegenyebb retegeket szolgalja ki.

A parkapcsolatokban elofordulo eroszak es a prostituciohoz kotheto buncselekmenyek aranya kozott nagysagrendi kulonbseg van. Legalabbis en igy gondolom.


2020. július 21. 09:13:14
Nem hiszem, hogy barkinel ott van a bolcsek kove. A rendkivul nehezen tetten erheto, es bizonyithato cselekmenyek (pl: futtatas, kitartas) visszaszoritasanak egy eszkoze, ha a masik oldalt, azaz az igenybe vevot is megprobaljak elriasztani attol, hogy reszt vegyen a buncselekmenyek finanszirozasaban.

Nem tudom, hogy mi a jo megoldas, de a cel valoszinuleg az, amit lentebb irtam.

Amugy nehany nyugat-europai orszag (Svajc, Nemetorszag, Ausztria) gyakorlatarol hallva, olvasva az altalad emlitett "zaklatasok" nem oltenek ipari meretet. De persze igy tavolrol ez nem mas, mint olvasmanyelmeny.


2020. július 21. 08:37:20
Phil, biztos vagyok benne, hogy van olyan akit kényszerítenek. Viszont az ellen kellene fellépni mivel az eleve bűncselekménynek számít önmagában is és nem úgy általában kriminalizálni a szexmunkát.

Minden példa természetesen sántít, mint ahogy az is amit most fogok írni, de milyen sok párkapcsolati erőszak van, de mégsem az a megoldás, hogy kriminalizáljuk a párkapcsolatot.

Minél inkább a szürke/fekete zónába szorítják a prostitúciót szerintem annál könnyebb dolguk van azoknak akik kényszerítik a lányokat/fiúkat.
Illetve az Amnesty International és hasonló jogvédő szervezetek felmérése és véleménye szerint is rosszabb ha bevezetnek ilyen törvényeket. Róluk meg nem feltételezem, hogy ne értenének hozzá.


2020. július 21. 06:41:20
Úgy gondolom, hogy a beszamolok.com-ról személyesen, vagy csak az oldalról hirdetőként ismert lányok csak a jéghegy csúcsát alkotják azoknak, akik ebben a műfajban tevékenykednek.

Mit gondolsz, Guilt, nincsenek olyan lányok, akik nem önszántukból kezdték el a hivatást, még csak nem is azért, amiért a legtöbb ember munkába áll (a megélhetés miatt), hanem azért, mert erre kényszerítik? Ha valaki önszántából tesz a férfiak örömére, akkor tényleg kérdéses, hogy a keresztényi elveket leszámítva mi az amit el kell lehetetleníteni, amit vissza kell szorítani, amit büntetni kell.

De mi a véleményetek arról, ha valakit prostitúcióra KÉNYSZERÍTENEK? Amikor fenyegetik, megverik, a keresetét elveszik, a családját "túszul ejtik", akarata ellenére elviszik másik országba? Nem kell azt jelenséget irtani tűzzel-vassal?

A besziken, meg a többi oldalon hirdet néhány száz lány. Vajon hányan választhatják ezt a hivatást? Ezren? Tízezren? Lehet, hogy vannak köztük szép számmal olyan lányok (és fiúk), akiket meg kellene védeni.

Hozzászólás írása...
  1. oldal > 
Kezdőlap Hirdetés feladás/szerkesztés ÁSZF Adatkezelés Moderálási alapelveink Kapcsolat